lördag 3 juli 2010

Nu är väntans tider förbi för denna gång

Tänk att man alltid skall förvänta sig det värsta när man går i väntans tider. Röntgade Xenia i måndags betalade samma dag. Inget resultat på hela veckan, men i morse var det inne på Skk, och blev glatt överraskad HD AA ED 0/0 så skönt att det är klart, nu är det bara sex kvar i kullen som man skall vänta nervöst på.

Steg upp i ottan rastade hundar och så iväg på våran första tävling i öppenklass viltspår, gick betydligt bättre än vad jag hade väntat mig i denna värme och magsjuka som har härjat bland våra hundar. Vi fick en 2:a, jag är nöjd eftersom jag inte hade förväntat mig något. En bra träning för oss bägge två, men det var väldigt varmt för alla ekipagen som gick och dommaren sa att under dessa förutsättningar så gick hundarna bra, så nästa tävling får bli till hösten.

1 kommentar:

Annicka sa...

Grattis till debuten i öppen klass viltspår :=) Ja i detta väder måste det vara svårt för hundarna.

Annicka